úterý 17. září 2013

Melasové sušenky, co jsem pekla na Animefest

Honey Walnut Cookies odkaz na původní recept - melasová variace

Upozorňuju, že jsou zde použity americké měrné jednotky. Sama jsem to pekla od oka pomocí klasického hrnku.
  • 1 cup  - hrnek hladké mouky, převádět tyhle jednotky na gramy jsem fakt nechtěla (ale pak jsem tam tak minimálně půl hrnku přidala)
  • 1 tsp - kypřící prášek do pečiva asi dvě lžičky
  • 1/2 tsp - lžička sody
  • 1/4 tsp - melasa je docela slaná, plná minerálů, takže sůl možná ne
  • 1/4 cup - cukr krupice, asi půlka půlky hrnku, asi klidně víc
  • 1/4 cup - olej jako taky dost odhad, použila jsem z pražených vlašských ořechů, ale klidně stačí slunečnicový, u olivového fakt nevím
  • 1/3 cup - melasa silně odhad, navíc jsem jí přidávala dalších pár lžic, nějak to nedrželo po kupě a pak to zase moc lepilo. Jinak melasu seženeš ve zdravé výživě, taková černá sirupovitá věc, samotná chutná divně sladkoslaně, děsně se táhne a lepí.
  • 1 tsp - trochu vanilky, případne ubrat cukru a dát vanilkový
  • 1/3 cup  - u mě spíš půlka hrnku směsi mandlí se slupkou a pekanových ořechů, které nejlépe seženete v oříškárně, brala jsem asi pět deka a nebylo to tak moc drahý; nakrájené na kousky


Potřebujeme dvě misky - do vetší smícháme olej s melasou, do menší směs mouky, sody, prášku do pečiva, cukru. Menší misku nasypeme do větší, smícháme a přidáme ořechy. U mě následovalo míchání, ředění, aby to drželo po kupě a pak zase přidávání mouky, aby to tak děsně nelepilo, takže doporučuju to nechat třeba hodinu odležet a případně přidat tekutinu, ale fakt jen po kapkách. Díky melase je to dost hnědé. Vezmeme lžičky a děláme kopeček na plechu s pečícím papírem, což fakt doporučuju. Pečeme asi deset minut při 180 °C, mno, možná o něco dýl - případně vezmeme testovací sušenku. Po upečení jsou pořád takové vláčné, když zchladnou trochu budou křupat.

Žádné komentáře:

Okomentovat